مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-06فرهنگي

گرانی کاغذ، تیراژ کتاب را به 300 نسخه رسانده است


امروزه گرایش مردم حتی برای خرید پوشاک هم کاهش یافته است، حال چه انتظاری می توان داشت که کتاب هنوز جزو اولویت های اصلی در سبد خرید مردم باشد؟ - روزنامه همشهری نوشت: طی یکی دو سال اخیر، تیراژ کتاب های عمومی چنان افت کرده که حتی ناشران شناخته شده هم از تیراژ های 2هزار نسخه ای و هزار نسخه ای به 500نسخه، 300نسخه و حتی 200نسخه رسیده اند.

این در حالی است که در 2دهه گذشته شمارگان معمول و متعارف کتاب 3هزار نسخه بود و در بدترین وضعیت، ناشران، کتاب های داستان و رمان نویسندگان کمتر شناخته شده را تا 2هزارنسخه منتشر می کردند.

طی یکی دو سال اخیر، به ویژه در ماه های نخستین سال 1400تیراژ کتاب ها به 500و 300نسخه رسیده و شگفت اینکه همین تیراژ اندک نیز به دشواری به چاپ های بعدی می رسد؛ گرچه گرانی کاغذ هم در این میان بی تأثیر نبوده است.

درباره این افت تیراژ با مدیران مسئول انتشاراتی های روزگار ، هرمس و نگاه گفت وگو کرده و نظراتشان را جویا شده ایم.

گرانی شدید کاغذ و کاهش تیراژ کتاب تا 3،4 دهه پیش تیراژ کتاب ها به 5 هزار نسخه هم می رسید اما اکنون تیراژ به شدت افت پیدا کرده و به 300 تا 500 نسخه رسیده است.

محمد عزیزی، مدیر نشر روزگار با بیان این مطلب و اشاره به اینکه عوامل مختلفی در کاهش تیراژ کتاب تأثیرگذار بوده است به همشهری گفت: در گذشته باوجود اینکه جمعیت کشور کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی کاغذ، تیراژ کتاب را به 300 نسخه رسانده است

گرانی کاغذ، تیراژ کتاب را به 300 نسخه رسانده است