مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-06اقتصادي

تامین علوفه دام با استفاده از کاه و کلش شلتوک


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با تاکید بر عدم سوزاندن کاه و کلش شالی، گفت: کاه و کلش یک منبع غذایی برای دام است.

- رضا پورفلاح اظهار کرد: 24 هزار و 953 هکتار شالیزار در شهرستان ساری قرار دارد که پیش بینی می شود امسال 130 هزار تن شلتوک از شالیزارهای شهرستان ساری برداشت شود که به ازای هر تن شلتوک 1 تا 1.

5 تن کاه به دست می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: درآمد حاصل از فروش کاه و کلش یک منبع مهم برای برنجکاران است که نقش بسیار مهمی در تامین علوفه دام و امنیت غذایی مردم دارد.

وی بر پرهیز از سوزندان کاه و کلش از سوی شالیکاران تأکید و اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی کاه و کلش، این محصول یک منبع درآمدزایی مهم برای شالیکاران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پورفلاح خاطرنشان کرد: سوزاندن بقایای گیاهی باعث از بین رفتن مواد آلی و معدنی خاک در قشرهای سطحی آن می شود و در این صورت مواد آلی خاک تبدیل به خاکستر شده و مواد غذایی مانند نیتروژن، فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم در خاک از بین می رود و به صورت قشر نازک خاکستر در سطح زمین تشکیل شده و این ماده به راحتی در اثر باد و شستشوی آب، فرسایش و از دسترس گیاه خارج می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی دهستانها علاوه بر نظارت کامل در برداشت و پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین علوفه دام با استفاده از کاه و کلش شلتوک

تامین علوفه دام با استفاده از کاه و کلش شلتوک