مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-06اجتماعي

قواعد مهربانی کردن را باید بلد باشیم


یک دکترای مشاوره معتقد است نباید در زندگی آن قدر مهربانی کنیم که دیگران سوءاستفاده کنند و لازم است مرزبندی ها در نظر گرفته شود.

- ایسنا/اصفهان یک دکترای مشاوره معتقد است نباید در زندگی آن قدر مهربانی کنیم که دیگران سوءاستفاده کنند و لازم است مرزبندی ها در نظر گرفته شود.

زهرا خلقی در کارگاه فرزندپروری که به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 4 شهرداری اصفهان به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه والدین معمولاً اولین نمی شود و نکن ها را در ذهن کودکان می کارند، اظهار کرد: باید حواسمان به کلمات باشد، زیرا کلمات هم می توانند یک فرد را بلند کنند و هم او را به قهقرا بکشانند.

وی با تأکید بر این نکته که مراقب باشیم چه پیامی را به اطرافیان می رسانیم، افزود: برخی مواقع پیام های مثبت نیز حال افراد را بد می کند، مانند کلمات بسیار مثبتی که به صورت اغراق آمیز به کار می رود.

این مشاور خانواده ادامه داد: والدین برخی مواقع برای تشویق کودکان به آن ها می گویند، خیلی بچه خوبی شده است یا چون بچه خوبی شده، او را دوست دارند که در واقع به کودک این پیغام رسانده می شود که می خواهیم این گونه باشی اما نیستی.

خلقی به بیان موارد مثبت در فرزند پروری پرداخت و گفت: لحن و زبان بدن در انتقال پیام بسیار تأثیرگذار است و والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قواعد مهربانی کردن را باید بلد باشیم

قواعد مهربانی کردن را باید بلد باشیم