مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-06پزشكي

کرونا احتمالا تا 5 سال دیگر می ماند


جامعه آسیب پذیر کنونی ما کودکان اند و این مسئله بسیار مهم است که افراد واکسینه شده اطراف گروه سنی پایین تر دیگر ماسک نمی زنند و کودکان را بیشتر در معرض عفونت قرار می دهند.

- آن چه مشخص است این که کرونا به هیچ وجه به سمت یک ویروس ساده سرماخوردگی پیش نمی رود و با وحشی شدن بیشتر احتمالا تا پنج سال دیگر درگیر کرونا خواهیم بود.

گزیده گفت وگوی خبرنگار روزنامه همشهری با مهدی ویسی، مسئول اجرایی ستاد بحران کرونا در شمال و مرکز لندن، را درباره آینده واکسیناسیون در دنیا و ایران می خوانید: - درست است که تشخیص آنتی بادی ناشی از تزریق در برندهای مختلف واکسن متفاوت است اما انجام این قبیل آزمایش ها هم دقیقا مصداق دورریختن پول است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

- در سایت های مختلف خواندم که فایزر به صورت قاچاق در ایران تزریق می شود و حتی آزمایشگاه هایی معرفی شده که آنتی بادی ناشی از تزریق این واکسن را می سنجد.

این مسئله را به قطعیت درباره واکسن های فایزر می گویم که امکان انجام چنین آزمایشی با کیت های موجود در این آزمایشگاه ها وجود ندارد.

- در کشور بحرین برای نخستین بار چهار واکسن به صورت جامع مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفته اند و این مطالعه نشان داد اثربخشی سینوفارم برای افراد بالای 50 سال کمتر از اسپوتنیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا احتمالا تا 5 سال دیگر می ماند

کرونا احتمالا تا 5 سال دیگر می ماند