مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 06:202021-09-06اجتماعي

تأمین حقابه تالاب های چهارمحال و بختیاری/ حالِ «چغاخور» فعلاً خوب است!


مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشک سالی های اخیر، گفت: تالاب های استان با مسئله خشکی و بی آبی مواجه نیستند و حق آبه تالاب ها تأمین شده است.

- احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه بارندگی در چهارمحال و بختیاری 34 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: بیشترین تالاب های این استان در شهرستان بروجن قرار دارد که سال گذشته خشک ترین منطقه استان معرفی شد.

وی با اشاره به مدیریت آب در استان، عنوان کرد: این موضوع به صورت مدیریتی با روش های سازگاری با کم آب و خشکسالی رفع شد تا حق آبه داران چغاخور و تالاب دچار آسیب نشوند.

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حق آبه تالاب چغاخور و گندمان حفظ شده است، ادامه داد: تالاب چغاخور بهار امسال 65 درصد آب گیری شد و در حال حاضر حق آبه زیست محیطی را دارد.

احمدی به وضعیت تالاب های فصلی اشاره کرد و گفت: خشکسالی های سال گذشته مدیریت شده است و مشکل بی آبی در تالاب های استان وجود ندارد.

لانه گزینی 30 هزار قطعه پرنده در چهارمحال و بختیاری وی با بیان اینکه شش تالاب در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: کوچ پرندگان به استان در دو فصل بهار و زمستان است که این زمان تالاب ها در اوج آبگیری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین حقابه تالاب های چهارمحال و بختیاری/ حالِ «چغاخور» فعلاً خوب است!

تأمین حقابه تالاب های چهارمحال و بختیاری/ حالِ «چغاخور» فعلاً خوب است!