مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-06دانش

دلایل کاهش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی جدید


رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارتقای 100 خوابگاه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و علت کاهش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در دفترچه انتخاب رشته را توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر استان محول کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه استان ها شرایط شأن با هم متفاوت است بعضی ها زردند بعضی ها نارنجی و بعضی ها قرمزند؛ بنابراین ستادهای مقابله با کرونای استانی راجع به شروع فعالیت های آموزشی تصمیم می گیرند.

به محض اینکه ستاد مقابله با کرونای استان مربوطه اعلام کند دانشگاه ها تصمیم می گیرند و صندوق و وزارت علوم نمی تواند تصمیمی بگیرد چرا که شرایط دانشگاه ها یکسان نیست.

مطیعی در خصوص علت کاهش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در دفترچه انتخاب رشته گفت: یکی از دلایل آن این است که در این دو سال تعداد زیادی دانشجویان تحصیل شان آن طوری که باید پیشرفت نکرده، بعضی واحدهایشان را کم گرفتند یا خودشان به دلیل شرایط خاص کرونایی این کار را کردند یا دانشگاه به دلیل اینکه واحدهای عملیاتی داشته و نیاز به حضور دانشجو بوده نتوانسته ارائه دهد.

مقداری تراکم دانشجو از قبل در دانشگاه ها داریم که این ها باید فارغ التحصیل شوند، چون کارهای علمی دارند طبیعتاً اول اولویت با آنهاست که در خوابگاه باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل کاهش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی جدید

دلایل کاهش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی جدید