مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 07:152021-09-06بين الملل

تاکید بغداد بر تلاش برای ایجاد همگرایی میان ایران با عربستان و آمریکا


وزیر خارجه عراق در آخرین روز از حضورش در وین، از تلاش بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان ایران با عربستان و آمریکا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق، یکشنبه (دیروز، 5 سپتامبر) در آخرین روز حضورش در اتریش، با سفیران کشورهای عربی و نمایندگان هیأت های دیپلماتیک این کشورها در وین دیدار و درباره اوضاع منطقه و جهان و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم با آن ها گفت وگو کرد.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی تاثیر منفی گذاشت، زیرا برخی کشورها ورود تروریست های افراطی مانند القاعده و داعش را تسهیل کردند و در این میان، عراق بیش از همه از تروریسم و فساد گسترده متضرر شد و آسیب دید.

وزیر خارجه عراق در ادامه تاکید کرد که این مسائل موجب شد تا عراقی ها عزم خود را جزم کنند و با وحدت صفوف و با همکاری نیروهای ائتلاف بین المللی با داعش بجنگند.

دولت عراق همچنین تا حد توان خود، از مرزهایش صیانت کرد و از کشورهای همسایه خواست تا مانع انتقال تروریست ها از مرزهایشان به عراق شوند.

به این ترتیب گام بزرگی در این جنگ برداشته است.

  وی در خصوص سیاست کنونی عراق گفت که کشورش سیاست تغییر و گذار از مرحله جنگ و خون ریزی به مرحله مذاکره و گفت وگو را پیش گرفته تا نقش واقعی خود را در نزدیک کردن دیدگاه های میان طرف های منطقه ای ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بغداد بر تلاش برای ایجاد همگرایی میان ایران با عربستان و آمریکا

تاکید بغداد بر تلاش برای ایجاد همگرایی میان ایران با عربستان و آمریکا