مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-06اجتماعي

مطالبه جدید فعالان محیط زیست: اعلام ارتفاعات جنوبی مشهد بعنوان منطقه حفاظت شده


نماینده سمن های محیط زیستی مشهد با اظهار خرسندی از حذف کمربندجنوبی مشهد، گفت: حالا مطالبه مهم ما اعلام ارتفاعات جنوبی بعنوان منطقه حفاظت شده و اراضی ملی است که آن را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

- فرشته تقی زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با ابراز خوشحالی از توقف طرح ساخت اتوبان در ارتفاعات جنوبی این شهر و به نتیجه رسیدن مطالبه دوستداران محیط زیست و تلاش های رسانه ای، اظهار کرد: بالاخره پس از فراز و نشیب بسیار و تلاش هایی که از سال 94 انجام شد، جلوی احداث اتوبان ارتفاعات جنوبی مشهد گرفته شد.

مدیرعامل انجمن دیده بان آب، هوا و زمین خراسان رضوی در خصوص اهمیت این ارتفاعات، اعلام کرد: مشهد مانند یک کاسه در گودی قرار دارد و زمانی که آلودگی روی سطح شهر ایجاد می شود، بادهای ارتفاعات جنوب این آلودگی را از بین می برند، ساخت و ساز ساختمان باعث می شود آن بادها کمانه کرده و در نتیجه آلودگی در شهر می ماند.

تقی زاده تشریح کرد: از سال 94 پیگیری سازمان های مردم نهاد برای جلوگیری از تخریب ارتفاعات آغاز شد و در خرداد 95 با پیگیری و دادخواست مکتوب دستور توقف انفجارات را دادستان وقت، آقای صادقی صادر کرد، در 17 اردیبهشت 96 اتاق فکر در دانشگاه فردوسی با حضور موافقین و مخالفین پروژه کمربند جنوبی  و نهادهای ذی ربط و دادستانی بازرسی، شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه جدید فعالان محیط زیست: اعلام ارتفاعات جنوبی مشهد بعنوان منطقه حفاظت شده

مطالبه جدید فعالان محیط زیست: اعلام ارتفاعات جنوبی مشهد بعنوان منطقه حفاظت شده