مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 08:402021-09-06اقتصادي

1.8 میلیون تن چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 800 هزار تن چغندر قند از مزارع استان همزمان با اول مهر ماه برداشت شود.

- ، اکبر کرامتی ظهر دوشنبه در جلسه پیگیری مسائل چغندرقند استان با اعلام این خبر اظهار کرد: سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان گردش مالی چغندر قند در استان است.

وی افزود: ما باید تمام روش های علمی از جمله برنامه های علمی و ترویجی که مصرف آب را کاهش می دهد، از قبیل آبیاری با نوار تیپ و نشاکاری را در سطح مزارع چغندرقند توسعه دهیم تا میزان بهره وری آب در مزارع را افزایش دهیم.

کرامتی تصریح کرد: در کشت سال زراعی پیش رو با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی های پیش رو، کارهای تحقیقاتی مورد نیاز در مزارع را در جهت کاهش مصرف آب و ارتقای راندمان آبیاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد هر چه سریع تر تأمین سوخت ادوات و دستگاه های مورد نیاز برای برداشت محصول تأمین و در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

کرامتی از کارخانجات قند استان درخواست کرد تا در مورد رویه افت زنی و موضوع عدم خروج محصول از استان اهتمام کافی و وحدت رویه را با همدیگر داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکل بحران کم آبی دریاچه ارومیه در سال زراعی جدید، از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از آب در مزارع برای جلوگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.8 میلیون تن چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود

1.8 میلیون تن چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود