موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 09:052021-09-06اقتصادي

کاهش بازارپسندی انگورهای خراسان شمالی طی امسال با بارش تگرگ و خشکسالی


معاوت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به نظر می رسد انگورهای تولیدی در این استان در سال جاری به علت بارش تگرگ در فصل بهار و بروز خشکسالی وضعیت بازارپسندی خوبی نداشته باشد.

- دکتر تشکری در گفت و گو با ایسنا، افزود: در همین راستا یکی از نیازهای اساسی که در استان برای موضوع انگور به شدت احساس می شود وجود واحدهای فرآوری انگور است که انگورهایی که به صورت تازه خوری نمی توان مصرف کرد را فرآوری کرد.

وی ادامه داد: یک واحد تولید کنسانتره وجود دارد که مقداری از انگورهای تولیدی به این سمت سوق پیدا می کرند و از سوی دیگر شرکت بهنوش در شیروان نیز برای تولید آبمیوه در حال خرید محصول انگور است.

دکتر تشکری اظهارکرد: علاوه بر آن سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی با تعدادی از صنایع فرآوری در سایر استان ها وارد مذاکره شده و قراردادهای نیز منعقد شده است که بخشی از انگوری که قابلیت تازه خوری ندارند به این واحدها ارسال شود و مورد فرآوری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن مقداری از انگور تولیدی به خصوص انگور کشمشی در استان تبدیل به کشمش می شود که تولید کشمش نیز می تواند به کمک حل مشکل پیش آمده بیاید به گفته این مقام مسئول سالانه 15 تا 20 تن کشمش در خراسان شمالی تولید می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بازارپسندی انگورهای خراسان شمالی طی امسال با بارش تگرگ و خشکسالی

کاهش بازارپسندی انگورهای خراسان شمالی طی امسال با بارش تگرگ و خشکسالی