مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 09:352021-09-06اقتصادي

بذر مورد نیاز کشاورزان استان قزوین برای کشت پاییزه تأمین شده است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به برنامه کشت پاییزه گندم، جو و کلزا برای سال زراعی 1400 - 1401، بذر مورد نیاز کشاورزان استان تامین شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران این سازمان با موضوع هماهنگی برای اقدامات کشت پاییزه، گفت: با توجه به برنامه کشت پاییزه گندم، جو و کلزا برای سال زراعی 1400 - 1401،   بذر مورد نیاز کشاورزان استان تامین شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

خمسه افزود: شرایط بذر گندم در استان پایدار است و توزیع آن بر اساس سهمیه های ابلاغی شهرستان ها و طرح های کشت صورت می گیرد؛ اما نکته مهم دیگر در کنار بحث بذر، استفاده از کودهای کشاورزی بویژه کود فسفات و پتاس است که متاسفانه با توجه به افزایش قیمت آن در سال گذشته استفاده از آن ها توسط کشاورزان بسیار کاهش یافت که این امر باید مورد توجه مدیران شهرستان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با تعیین قیمت هفت هزار و 500 تومان برای گندم که قیمت مناسبی هست و تمام هزینه ها از جمله افزایش قیمت کود در آن لحاظ شده است، امیدواریم کشاورزان ترغیب شوند تا کشت دیم و آبی را به بهترین شکل ممکن با استفاده مناسب از نهاده های تولید در سال زراعی جدید پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذر مورد نیاز کشاورزان استان قزوین برای کشت پاییزه تأمین شده است

بذر مورد نیاز کشاورزان استان قزوین برای کشت پاییزه تأمین شده است