مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 14:552021-09-06سياسي

تامین آب استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو است


تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان با حضورکارکنان و مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب 26 شهر وحدود 1600 روستای استان را تامین می کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره مند خواهد شد و برهمین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی فشرده علاوه بر ارتقایکیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است.

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت: طرح مذکورشامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو است

تامین آب استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو است