مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 15:052021-09-06فرهنگي

تأثیر عدم جریان زاینده رود بر فرونشست زمین در بناهای تاریخی اصفهان


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بر نقش جریان دائمی آب زاینده رود در کاهش تبعات فرونشست زمین در دشت بزرگ اصفهان و کاهش تهدید آثار تاریخی اصفهان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علی کامیابی امروز 15 شهریورماه با اعلام این مطلب اظهار داشت: امسال زاینده رود وارد بیستمین سال خشکی خود شده و حدود 2 دهه است که مردم اصفهان این رود را به صورت دائم پر آب نمی بینند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به نقش زاینده رود در تغذیه آب های زیرزمینی اصفهان ادامه داد: با توجه به پیشینه چند هزار ساله حیات اجتماعی در دشت بزرگ اصفهان و با در نظر گرفتن کمی بارش در فلات مرکزی ایران از گذشته های دور تا کنون، نقش زاینده رود در حیات اجتماعی و فرهنگی مردم اصفهان از یک سو و تغذیه آب های زیرزمینی این محدوده عظیم از سوی دیگر بسیار قابل توجه است.

وی افزود: در طول ادوار مختلف تاریخ، بررسی های کارشناسان و به ویژه کاوش های باستان شناسی اثبات کرده که شبکه گسترده از آب رسانی در روی زمین و زیرزمین، توسط گذشتگان ما در این منطقه طراحی شده بوده که آب زاینده رود را به دشت بزرگ اصفهان انتقال می داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر عدم جریان زاینده رود بر فرونشست زمین در بناهای تاریخی اصفهان

تأثیر عدم جریان زاینده رود بر فرونشست زمین در بناهای تاریخی اصفهان