مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 15:152021-09-06سياسي

تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت وزارت نیرو


تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد و اولین جلسات بررسی نحوه تأمین آب پایدار این استان با حضور مدیران وزارت نیرو برگزار شد.

- به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب 26 شهر و حدود 1600 روستای استان را تأمین می کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی فشرده علاوه بر ارتقای کیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است.

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت: طرح مذکور شامل تأمین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت وزارت نیرو

تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت وزارت نیرو