مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-07بين الملل

اولین ملاقات بنت با بایدن و دو نتیجه احتمالی آن


با تعمق در منطق و تغییر پارادایمی که منجر به خروج آمریکا از افغانستان شد، می توان فهمید که بایدن به دنبال یک ماجراجویی نظامی جدید علیه ایران نخواهد بود.

با این حال، در صورت عدم توافق با ایران، ممکن است بایدن به متحدین منطقه ای خود آزادی عمل بیشتری برای مقابله با ایران بدهد.

مرور دانسته ها در روزهایی که زنجیره ای از اخبار و گزارش های مربوط به خروج ایالات متحده و متحدانش از افغانستان، تشکیل دوباره امارت اسلامی، سقوط مقاومت پنجشیر، دخالت احتمالی نیروهای هوایی شناخته و ناشناخته له و علیه طالبان و .

هر یک به تنهایی اخباری شوکه کننده هستند.

این اخبار دلهره آور، در کنار نحوه خروج نیروها و جا گذاشتن شماری از اتباع آمریکایی و اروپایی در افغانستان تحت سیطره طالبان، ابراز وجود داعش خراسان از طریق حملات انتحاری و کشتن و زخمی کردن نظامیان و انسان های بی گناه از طریق ترور کور، در کنار نگرانی ها در مورد سرازیر شدن سیل پناهجویان افغان و آینده افغانستان تقریباً تمامی توجه ها را معطوف خود کرده اند.

آنچه در لابلای گردوغبار این خروج از دیده ها پنهان مانده است، این واقعیت است که خروج ایالات متحده از افغانستان، منادی آغاز دورانی متفاوت در خاورمیانه و مناطق همبسته آن (مدیترانه شرقی و آفریقای شمالی) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ملاقات بنت با بایدن و دو نتیجه احتمالی آن

اولین ملاقات بنت با بایدن و دو نتیجه احتمالی آن