مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-07اقتصادي

واردات گردو در دست شبکه های سازمان یافته قاچاق


دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: 50 درصد از بازار گردوی کشور در سیطره گردوهای وارداتی قاچاق از آمریکا، شیلی و بلغارستان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، قاسمعلی حسنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: علیرغم اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان گردو در جهان محسوب می شود اما بازار گردوی ایران در سیطره گردوهای وارداتی از سه کشور آمریکا، شیلی و بلغارستان است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: گردوهای وارداتی از سه کشور مذکور به صورت قاچاق به کشور وارد می شود و واردکنندگان این گردوهای قاچاق بازار بسیار پرسودی را در اختیار دارند.

وی بیان داشت: اندازه گردوی ایرانی یکسان نیست و اغلب دارای ضایعات است، گردوی شیلی طعم و مزه ای شبیه گردوی ایرانی دارد اما به علت اندازه یکنواخت، درشت بودن، کیفیت مناسب و کاغذی بودن مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

حسنی اظهار داشت: قبل از ورود گردوهای قاچاق از شیلی، بخش اعظم بازار گردو را گردوهای قاچاق وارداتی از آمریکا احاطه کرده بود اما اکنون واردات گردوی آمریکایی بسیار کم شده است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر نیز با واردات گردوهای قاچاق از بلغارستان، بخش اعظم بازار این محصول کشاورزی توسط گردوی بلغارستانی احاطه شده است و با توجه به نوع کیفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات گردو در دست شبکه های سازمان یافته قاچاق

واردات گردو در دست شبکه های سازمان یافته قاچاق