مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-07اقتصادي

ارز 4200 تومانی هرگز به سفره مردم نرسید/ یارانه نقدی بهترین جایگزین ارز ترجیحی


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی هرگز به سفره مردم نرسید، گفت: راهکار بهینه جایگزین این است که کالا و نهاده ها با ارز آزاد یا نیمایی وارد کشور شود و مابه التفاوت این ارز با ارز ترجیحی در قالب یارانه نقدی یا کالا کارت به مردم پرداخت شود.

- مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره علت اتخاذ سیاست ارز ترجیحی در سال 97 گفت: دولت دوازدهم پس از مواجهه با رشد شدید حجم نقدینگی، طی تصمیمی شتاب زده در حوزه سیاست ارزی، بجای اینکه سیاست تک نرخی کردن ارز را در پیش بگیرد؛ سیاست ارز ترجیحی با قیمت 4200 تومانی را بدون توجه به اهمیت رشد تولید در دستور کار قرار داد، تا بلکه از این طریق بتواند با واردات کالاها از ایجاد تورم شدید در کالاهای اساسی جلوگیری کند.

وی درباره علت شکست این سیاست افزود: متاسفانه به دلیل اعطای رانت های خاص، عدم برنامه ریزی صحیح و ناتوانی در کنترل و نظارت بر تخصیص حجم بسیار بالایی از ارز در کشور، این سیاست در عمل نتوانست تهیه، واردات و توزیع کالاهای اساسی را به درستی مدیریت کند.

در واقع حجم بسیار بالایی از ارز کشور به دست دلالان و افراد خاص سپرده شد که در نتیجه این افراد سودهای بسیار کلانی را بدست آورده و التهابا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی هرگز به سفره مردم نرسید/ یارانه نقدی بهترین جایگزین ارز ترجیحی

ارز 4200 تومانی هرگز به سفره مردم نرسید/ یارانه نقدی بهترین جایگزین ارز ترجیحی