مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-07اقتصادي

حفظ منابع آبی توام با توسعه کشاورزی با ایجاد گلخانه های نسل جدید


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد ایجاد گلخانه های نسل جدید را گامی دیگر در کاهش قابل توجه مصرف آب و عوارض آلودگی ها دانست.

- ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد ایجاد گلخانه های نسل جدید را گامی دیگر در کاهش قابل توجه مصرف آب و عوارض آلودگی ها دانست.

محمدمهدی جوادیان زاده با اشاره به افزایش سریع جمعیت کشور و بالا رفتن مصارف و نیاز بیش از پیش به تولید محصولات کشاورزی و همزمان حفظ منابع آب زیرزمینی گفت: به نظر می رسد بهترین راه برای رسیدن به این مهم، افزایش تولید در واحد سطح از طریق گلخانه های استاندارد باشد.

وی افزود: متاسفانه در ایران، افزایش تولید یا با افزایش سطح زیر کشت همراه بوده یا با مصرف هرچه بیشتر سموم و کودهای شیمیایی که در این میان، مورد اول منجر به کاهش سطح اراضی جنگلی و مرتعی شده و مورد دوم افزایش میزان آفتکش ها را در بر دارد.

جوادیان زاده به اهمیت بازچرخانی آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: گلخانه های نسل جدید، قابلیت بالایی برای بازچرخانی دارند و این مقوله در نسل جدید گلخانه ها به طور پررنگ دیده شده و با تکنیکی که اکنون در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، مصرف آب و عوارض گلخانه ها کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ منابع آبی توام با توسعه کشاورزی با ایجاد گلخانه های نسل جدید

حفظ منابع آبی توام با توسعه کشاورزی با ایجاد گلخانه های نسل جدید