مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-07اقتصادي

تولید سالانه 33 هزار و 810 متر مربع قالی در سطح شهرستان اسکو


فرماندار شهرستان اسکو از تولید سالانه 33810 متر مربع قالی در سطح شهرستان خبر داد.

- ، بابک رضی منش با تشریح وضعیت فرش دستباف اسکو و برنامه ریزی جهت ارتقا جایگاه این هنر در سطح شهرستان اسکو اظهار داشت: فرش دستباف یکی از هنرهای اصیل و صنایع قدیمی این شهرستان به شما می رود که باید برای ارتقای این هنر صنعت برنامه ریزی و اقدام جدی به عمل آید.

وی با بیان اینکه هنر در تک تک گل های قالی های این شهرستان به وضوح قابل مشاهده است افزود: بدون شک فرش دستباف هنر، صنعت این شهرستان به شمار می رود و در حال حاضر سالانه 33810 متر مربع قالی و 1900 عدد تابلو فرش با اندازه ها و رج های متفاوت تولید می شود که علاوه بر حفظ آثار سنتی خود قالب تجاری نیز به خود گرفته است.

فرماندار شهرستان اسکو از تعداد 4 کارگاه بزرگ فرش دستباف دارای مجوز در سطح شهرستان خبر داد و ادامه داد: اکثریت فعالین این حوزه به صورت خانگی فعالیت می کنند و عمده تولید فرش دستباف در اسکو، ایلخچی، روستاهای اسفنجان، عنصرود، گنبرف، کردآباد، مجارشین آمقان، کهنمو، اسکندان، اربط، دیزج امیرمدار، خاصبان، بایرام می باشد که اقدامات لازم برای ساماندهی آنها در حال انجام است.

رضی منش عنوان کرد: ساماندهی و تفکیک کارگاه های خانگی از کارگاه های بزرگ متمرکز و غیرمتمرکز و تحت پوشش درآوردن آنها در یک قالب یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 33 هزار و 810 متر مربع قالی در سطح شهرستان اسکو

تولید سالانه 33 هزار و 810 متر مربع قالی در سطح شهرستان اسکو