مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-07سياسي

انتشار مقاله دانشجوی کارشناسی در مجله Q1


مقاله مهدی شایان نصر، دانشجوی کارشناسی مهندسی نفت دانشگاه حکیم سبزواری، در مجله بین المللی Journal of Molecular Liquids با ضریب تاثیر 6٫165 و رتبه بندی علمی Q1 منتشر شد.

- مقاله مهدی شایان نصر، دانشجوی کارشناسی مهندسی نفت دانشگاه حکیم سبزواری، در مجله بین المللی Journal of Molecular Liquids با ضریب تاثیر 6٫165 و رتبه بندی علمی Q1 منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مقاله که مستخرج از پروژه کارشناسی شایان نصر است، با راهنمایی دکتر احسان اسماعیل نژاد؛ عضو هیات علمی گروه مهندسی نفت دانشگاه حکیم سبزواری و در همکاری با استاد دانشگاه Inha کره جنوبی نوشته شده است.

همچنین در این مقاله مروری به تحلیل مکانیزم های ازدیاد برداشت نفت در حضور نانوذرات پایه کربنی و پایه فلزی پرداخته شده است.

این مکانیزم ها شامل: 1- تغییر ترشوندگی سنگ مخزن به سمت آبدوستی، 2- کاهش کشش بین سطحی میان نفت و آب، 3- افزایش ویسکوزیته سیالات تزریقی، 4- جلوگیری از رسوب آسفالتین و 5- انسداد منافذ سنگ می شود.

همچنین در بخش پایانی مقاله مقادیر ضریب بازیافت نفت حاصل از تزریق آب و این نانوسیالات در انواع مختلفی از محیط های متخلخل با یکدیگر مقایسه شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، لینک این مقاله از طریق آدرس اینترنتی زیر قابل دسترسی است:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله دانشجوی کارشناسی در مجله Q1

انتشار مقاله دانشجوی کارشناسی در مجله Q1