مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 09:002021-09-07بين الملل

قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی امارات را گروگان گرفتند


قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی وابسته به امارات و نیروهای تحت حمایت این کشور را در استان شبوه واقع در شرق یمن گروگان گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مختار الرحبی مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی ، یک منبع محلی در شبوه نیز گفت که این کاروان شامل بیش از 15 سرباز و حدود پنج خودروی نظامی است.

این منبع افزود که این اقدام قبایل الساده پس از آن صورت گرفت که امارات از عمل به تعهد خود برای پرداخت غرامت به این قبایل به دلیل کشته شدن نُه تن از افراد آن به دست نیروهای النخبه الشبوانیه، شانه خالی کرد.

ساکنان محلی نیز گفتند که یک هواپیمای جنگی وابسته به امارات در ارتفاع پایین آسمان این منطقه به پرواز درآمد و با شکستن دیوار صوتی باعث ایجاد وحشت در میان ساکنان منطقه شد.

اوایل ژانویه 2019 هفت تن از افراد مسلح قبایل الساده به همراه دو غیرنظامی از جمله یک کودک در حمله نیروهای النخبه الشبوانیه در منطقه مرخه استان شبوه کشته شدند.

اواسط مارس 2019 قبایل مذکور توافقنامه ای با نیروهای النخبه الشبوانیه امضا کردند که به موجب آن ابوظبی ملزم به پرداخت 64 میلیون ریال سعودی (170 میلیون دلار) به این قبایل به عنوان جبران خسارت های انسانی و مالی حاصله از این حمله شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی امارات را گروگان گرفتند

قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی امارات را گروگان گرفتند