مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 11:152021-09-07پزشكي

دانستنی های واکسن کرونا برای مادران باردار


یک متخصص زنان و زایمان در خصوص نیاز به انجام تست بارداری قبل از تزریق واکسن، گفت: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت چنین توصیه ای نداشته اند و قبل از دریافت واکسن نیازی به انجام تست بارداری نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهین نجفیان در خصوص واکسیناسیون زنان باردار اظهار کرد: در حال حاضر برای زنان باردار، واکسن سینوفارم مورد قبول سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران است.

با توجه به اینکه این واکسن از ویروس کشته شده تولید شده است، زنان باردار با اطمینان می توانند این واکسن را دریافت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: بعضا تصور این است که بارداری استعداد ابتلا به کرونا را افزایش می دهد که این گونه نیست اما اگر زنان باردار به کرونا مبتلا شوند، شانس مرگ و میر و عوارض شدید در زنان باردار و جنین بیشتر است.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اولویت بندی تزریق واکسن برای زنان باردار، گفت: زنان باردار بالای 35 سال باید واکسن کرونا تزریق کنند اما تزربق واکسن در زنان باردار 18 تا 35 سال بر اساس اولویت بندی است.

به طور مثال همسر یک فرد دارای شغل پر خطر، زنان باردار چاق، زنان باردار با دو یا چند قلو، زنانی که با روش های کمک بارداری باردار شده اند و زنان باردار دارای بیماری زمینه ای در اولویت دریافت واکسن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانستنی های واکسن کرونا برای مادران باردار

دانستنی های واکسن کرونا برای مادران باردار