مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-08اقتصادي

برق ارزان قیمت به نام خانوار به کام ماینرها/ کشف 464 دستگاه رمز ارز در خراسان جنوبی


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: یکی از چالش های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه های استخراج رمز ارز است و متأسفانه تولیدکنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه های خانگی و صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می کنند.

- مهدی دادگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: دستگاه های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در شبکه برق شهری می شوند.

وی بیان داشت: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از 300 مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در طول شبانه روز است.

تاکنون 464 دستگاه رمز ارز غیرمجاز در 66 نقطه استان خراسان جنوبی کشف و جمع آوری شده است   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای طرح برخورد با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز تاکنون 464 دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و جمع آوری شده که این مهم در 66 نقطه استان و غالبا با کمک گزارش های مردمی صورت گرفته است.

دستگاه های استخراج رمز چالش جدی است دادگر با اشاره به اینکه توان مصرفی یک دستگاه ماینر 2 تا 3 کیلوواتی معادل توان مصرفی 15 دستگاه یخچال و یا 5 کولر آبی است، اضافه کرد: یکی از چالش های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق ارزان قیمت به نام خانوار به کام ماینرها/ کشف 464 دستگاه رمز ارز در خراسان جنوبی

برق ارزان قیمت به نام خانوار به کام ماینرها/ کشف 464 دستگاه رمز ارز در خراسان جنوبی