مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-08اجتماعي

کمبود نیرو سدی بر سر راه تخصصی شدن مدارس استثنایی خراسان شمالی


مدیر کل مدارس استثنایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: موضوع تخصصی کردن مدارس استثنایی این استان در دستور کار قرار دارد.

- متقیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اما متناسب با گسترش این مدارس در استان با کمبود نیروی آموزشی مواجه می شویم.

وی با اشاره به اینکه تفکیک معلولیت ها را در مدارس استثنایی در دستور کار داریم، افزود: طی سال تحصیلی 98 دانش آموزان اوتیسم را جدا کرده و برای آن ها یک مدرسه تخصصی راه اندازی کردیم و در سال گذشته نیز پیش دبستانی گروه کم توان ذهنی را جدا کردیم.

متقیان ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده نیز قرار بر این است تا پیش دبستانی گروه آسیب دیده شنوایی جدا شود و یک مدرسه مستقل برای این گروه از دانش آموزان اختصاص داده شود.

وی اظهارکرد: با وضعیت موجود تعداد نیروهای آموزشی مدارس استثنایی مطلوب است اما برای تخصصی کردن مدارس با کمبود نیرو مواجه هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای مستقل کردن مدارس دانش آموزان استثنایی و کیفیت بخشی به این مدارس نیاز به 30 نفر نیروی آموزشی داریم.

تجهیزات آموزشی دانش آموزان استثنایی وارداتی و گران قیمت است وی در ادامه به تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: اغلب تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی وارداتی و گران قیمت است و توان خرید این ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نیرو سدی بر سر راه تخصصی شدن مدارس استثنایی خراسان شمالی

کمبود نیرو سدی بر سر راه تخصصی شدن مدارس استثنایی خراسان شمالی