مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-08پزشكي

تلفات سل و ایدز در کشورهای فقیر بیش از کرونا خواهد بود


یک سازمان بین المللی کمک رسانی موسوم به صندوق جهانی هشدار داد: صدها هزار نفر از مبتلایان به بیماری سل در کشورهای فقیر به دلیل اختلال در سیستم مراقبت های بهداشتی ناشی از همه گیری کووید-19 از دریافت خدمات درمانی محروم شده و جان خود را از دست خواهند داد.

- یک سازمان بین المللی کمک رسانی موسوم به "صندوق جهانی" هشدار داد: صدها هزار نفر از مبتلایان به بیماری سل در کشورهای فقیر به دلیل اختلال در سیستم مراقبت های بهداشتی ناشی از همه گیری کووید-19 از دریافت خدمات درمانی محروم شده و جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس کمیته کمک رسانی مستقر در ژنو موسوم به صندوق جهانی گفت: در برخی از فقیرترین کشورهای جهان، افزایش مرگ و میر ناشی از دو بیماری ایدز و سل حتی می تواند از موارد فوت ناشی از کروناویروس فراتر رود.

صندوق جهانی مبارزه با ایدز، بیماری سل و مالاریا که همچنین با عناوین صندوق جهانی یا صندوق نیز شناخته می شود، یک سازمان بهداشتی جهانی است که منابع را برای جلوگیری و درمان بیماری ایدز، سل و مالاریا به کشورهای نیازمند و کم درآمد، جذب و پرداخت می کند.

گزارش سالانه این صندوق که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، نشان می دهد: تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری سل مقاوم به دارو، تحت درمان قرار گرفته اند 19 درصد کاهش یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات سل و ایدز در کشورهای فقیر بیش از کرونا خواهد بود

تلفات سل و ایدز در کشورهای فقیر بیش از کرونا خواهد بود