مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-08اجتماعي

چرا کاروانسرای سردار در بجنورد تبدیل به بازارچه صنایع دستی و سوغات نشد؟


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: کاروانسرای سردار یکی از مکان های تاریخی در مرکز شهر بجنورد است.

- مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در گذشته حجره های این کاروان سرا توسط مغازه داران اطراف این مکان تاریخی که اغلب پشم و پنبه فروش هستند تبدیل به انبار شده بود، افزود: این اداره کل برای حفظ این مکان تاریخی اقدام به مرمت آن کرد که هم اکنون عملیات مرمتی آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز این مکان تاریخی محلی برای انبار پشم، پنبه و .

مغازه داران اطراف است و همچنان نقش انبار را ایفا می کند.

مستوفیان با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا در تلاش بودیم تا در این مکان تغییر کاربری هایی ایجاد تا این مکان از این وضعیت خارج شود، اظهارکرد: ایجاد رستوران سنتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات اقدامی بود که قرار بود در آنجا انجام شود.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شد تا به بسیاری از مشاغل آسیب های جدی وارد و حتی به تعطیلی کشانده شود که یکی از آسیب هایی که وارد شد به رستوران ها بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: از آنجاییکه رستوران سنتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات باید توسط بخش خصوصی در محل مذکور راه اندازی شود، بخش خصوصی باتوجه به وضعیت موجود کرونا تمایلی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کاروانسرای سردار در بجنورد تبدیل به بازارچه صنایع دستی و سوغات نشد؟

چرا کاروانسرای سردار در بجنورد تبدیل به بازارچه صنایع دستی و سوغات نشد؟