مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 10:452021-09-08اقتصادي

230 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در نهاوند افزوده شد


در سال زراعی جاری 230 هکتار به کشت گیاهان دارویی شهرستان افزوده شده است.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی کشت گیاهان دارویی در سطح استان است و سالانه ده ها نوع گیاه دارویی از آن به عمل آورده اند.

وی در خصوص جایگاه نهاوند در زمینه کشت گیاهان دارویی گفت: اگرچه ممکن است بعضی شهرهای استان در زمینه کشت خاصی از گیاهان دارویی مقام اول را داشته باشد اما شهرستان نهاوند هم به لحاظ تنوع و هم به لحاظ سطح زیر کشت مقام اول را در سطح استان داراست.

حاج باباعلی در خصوص کشت گشنیز گفت: کشت این محصول منحصر به فردترین گیاه دارویی است که در این شهرستان کشت می شود و در حال حاضر 90 درصد مجموع محصول تولیدی استان و بیش از 50 درصد تولید کشور مربوط به نهاوند است.

وی افزود: گل محمدی و زعفران دو نوع دیگر از گیاهان دارویی است که در این شهرستان کاشته می شود و بیش از 13 هکتار از اراضی کشاورزی به زعفران اختصاص دارد که سالانه حدود 80 کیلو محصول از آن برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: گل محمدی نیز در 13 هکتار از اراضی نهاوند کشت میشود که سالانه 2 هزار و 600 کیلوگرم گل و حدود 33 هزار لیتر گلاب از آن به دست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

230 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در نهاوند افزوده شد

230 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در نهاوند افزوده شد