مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 11:252021-09-08بين الملل

امارات به دنبال جذب پاکستانی ها/ شیخ نشین جنوبی به پاکستان امتیاز نفتی داد


شرکت ملی نفت ابوظبی یکی از اصلی ترین نایبان آمریکا در اجرای سیاست های این کشور در خاورمیانه است و حالا تلاش می کند تا پاکستان را جذب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اویل پرایس، شرکت ملی نفت ابوظبی هم اکنون یکی از مراکزی است که است که هفته پیش توانست برای نخستین بار از امارات یک امتیاز نفتی دریافت کند.

  اگرچه پاکستان تا پیش از این تلاش کرده تا سیاست دوگانه ای را در قبال گروه های تروریستی در پیش گیرد، اما اقدام اخیر امارات در بستن یک قرارداد نفتی خوب با یک کنسرسیوم پاکستانی نشان می دهد که آمریکا هنوز به طور کامل از اسلام آباد ناامید نشده و پاکستان حداقل می تواند هنوز تحت لوای آمریکا قرار داشته باشد.

  ابوظبی به دنبال آن است که تا سال 2030 تولید نفت خود را از 4 میلیون بشکه کنونی به 5 میلیون بشکه برساند و در این مسیر طی هفته های گذشته چندین قرارداد با برخی شرکت های بزرگ شلومبرژه و هالیبورتون، امضا کرده است.

در این مسیر شرکت کاسموی ژاپن نیز بی نصیب نمانده، اما شاخص ترین قراردادی که بسته شده دادن امتیاز صد درصدی اکتشاف بلوک 5 برای استخراج گاز به یک کنسرسیوم پاکستانی بود.

  این کنسرسیوم قرار است در میدانی فعالیت کند که 20 درصد کل گاز امارات را تولید کرده و در زمینه استخراج نفت نیز بسیار اهمیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات به دنبال جذب پاکستانی ها/ شیخ نشین جنوبی به پاکستان امتیاز نفتی داد

امارات به دنبال جذب پاکستانی ها/ شیخ نشین جنوبی به پاکستان امتیاز نفتی داد