مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 11:452021-09-08بين الملل

تحریم دوباره از پلتفرم های ایرانی قربانی گرفت


در ادامه روند حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های آنلاین امریکایی به دلیل تحریم ها، دو اپلیکیشن ایرانی به تازگی از گوگل پلی حذف شدند.

- در ادامه روند حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های آنلاین امریکایی به دلیل تحریم ها، دو اپلیکیشن ایرانی به تازگی از گوگل پلی حذف شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نبرد شرکت های خارجی و فروشگاه های آنلاین آمریکایی با اپلیکیشن های ایرانی از حدود سه سال پیش آغاز شد؛ زمانی که اپل تنها چند ماه پس از گشودن درهای فروشگاه آنلاین خود به اپلیکیشن های ایرانی در سپتامبر 2016، با فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای تحریم علیه ایران، برخی اپلیکیشن های ایرانی را از اپ استور حذف کرد.

موضوع حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور حل نشده بود که گوگل نیز به فاصله ی دو هفته پس از اپل و در اقدامی مشابه، نرم افزارهای ایرانی را از گوگل پلی -فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اندرویدی- با توجیه مشابه تحریم های دولت آمریکا علیه ایران حذف کرد.

همان زمان محمدجواد آذری جهرمی ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم ـ اعلام کرد حذف برنامه های ایرانی از اپ استور را به طور قانونی پیگیری می کند.

همچنین امیر ناظمی -رییس سازمان فناوری اطلاعات- درباره اقدامات لازم برای حل این مشکل، به پتانسیل های قانونی موجود در عرصه بین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم دوباره از پلتفرم های ایرانی قربانی گرفت

تحریم دوباره از پلتفرم های ایرانی قربانی گرفت