مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 18:552021-09-08پزشكي

ساخت کیت تشخیص کرونا در 30 ثانیه در دانشگاه صنعتی قوچان


رییس دانشگاه صنعتی قوچان از ساخت کیت تشخیص سریع کرونا در 30 ثانیه توسط عضو هیات علمی این دانشگاه خبر داد.

- علی اصغر بهشتی رییس دانشگاه صنعتی قوچان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این اقدام ارزشمند در شرکت نانو کاوشگران یکتای توس تحت پوشش این دانشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط طاهره روحانی بسطامی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان، طراحی و به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به حساسیت 95درصدی این کیت گفت: در این کیت شناسایی نمونه برداری از بزاق انجام می پذیرد؛ بنابراین چنین کیتی اثرات ناخوشایند و در بعضی موارد مخرب تست های اوروفارنکس و نازوفارنکس را به دنبال ندارد.

همچنین طاهره روحانی بسطامی، مبدع این کیت شناسایی، در خصوص عملکرد آن بیان کرد: این کیت ها برای همه سنین قابل استفاده است.

همچنین به دلیل استفاده از فناوری نانو، این کیت حساسیت بالایی در شناسایی ویروس دارد و اگر سطح ویروس در بدن بیمار پایین و به نوعی بی علامت باشد نیز توسط این کیت قابل شناسایی است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان افزود: نتایج آزمایشگاهی ساخت این کیت تشخیصی بر اساس یک طرح تولیدی فناوری مصوب در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و روی بیش از 550 بیمار انجام شده که در مقایسه با شیوه استاندارد PCR تاثیر بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کیت تشخیص کرونا در 30 ثانیه در دانشگاه صنعتی قوچان

ساخت کیت تشخیص کرونا در 30 ثانیه در دانشگاه صنعتی قوچان