مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 19:152021-09-08بين الملل

بیانیه پایانی دور دوم رایزنی های ترکیه و مصر


ترکیه و مصر که پس از هشت سال قطع رابطه، دور دوم رایزنی های عادی سازی روابط میان خود را برگزار کردند، در بیانیه پایانی این دور از مذاکرات خبر دادند که به گام های بیشتری برای تسهیل عادی سازی روابط نیاز دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دور دوم رایزنی ها میان هیأت مصری و ترکیه ای به ریاست سادات اونال مصر بیانیه صادر کرده بود و در آن به دعوت کشور ترکیه برای ادامه گفت و گوها به منظور از سرگیری روابط دوجانبه پاسخ داده بود.

وزارت امور خارجه مصر، روز سه شنبه، اعلام کرد که در پاسخ به دعوت آنکارا معاون وزیر خارجه این کشور در روزهای هفتم و هشتم سپتامبر به ترکیه خواهد رفت.

دور نخست رایزنی های دو طرف اردیبهشت ماه گذشته برگزار شد و آنکارا و قاهره در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که نتیجه این دور از رایزنی ها و توافق بر سر گام های آتی را ارزیابی خواهند کرد.

مصر و ترکیه در تاریخ  5 می (چهارشنبه) مذاکرات سیاسی را با هدف عادی سازی روابط دیپلماتیک در قاهره آغاز کردند؛ دو کشوری که از زمان کودتای 2013 علیه دولت محمد مرسی روابط شان قطع شده بود.

ترکیه پس از کودتای ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی ، فرمانده وقت ارتش و رییس جمهور فعلی علیه دولت محمد مرسی، اولین رییس جمهور منتخب این کشور بعد از انقلاب 2011 و فوت مشکوک او در زندان که ترکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی دور دوم رایزنی های ترکیه و مصر

بیانیه پایانی دور دوم رایزنی های ترکیه و مصر