مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 22:452021-09-08بين الملل

20 سال پس از ترور شیر دره پنجشیر


مسعود ، روزگار را می بینی؟ درست بعد از 20 سال از ترورت «احمد» پسرت پا جای پای تو گذاشته و از دره پنچشیر، مردم افغانستان را به قیام ملی علیه طالبان دعوت کرده است.

- "مسعود"، روزگار را می بینی؟ درست بعد از 20 سال از ترورت احمد پسرت "پا جای پای تو "گذاشته و از دره پنچشیر، مردم افغانستان را به قیام ملی علیه طالبان دعوت کرده است.

مسعود، گروهی که حدود یک ماه پس از ترور تو در سال 2001، با حمله نظامی دولت واشنگتن و هم پیمانانش، قدرت در افغانستان را از دست داد، اکنون با خروج غیر مسولانه آمریکا از کشورت؛ بار دیگر قدرت را به صورت کامل به جز دره پنجشیر در دست گرفته، آری روزگار غریبی است مسعود.

تاریخ درحال تکرار شدن است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 20 سال پیش در 18 شهریورماه 1380 و فقط 2 روز پیش از حملات انتحاری 11 سپتامبر، احمد شاه مسعود توسط دو ترویست خبرنگارنمای عرب بر اثر انفجار بمب کشته شد، خبری که در آن زمان بنا بر تصمیم هم رزمان احمد شاه مسعود برای حفظ روحیه مبارزان در منطقه پنجشیر و ائتلاف شمال، به صورت فوری اعلام نشد و در ابتدا خبر از مجروح شدن وی داده شده و سپس به مرور و بعد از شش روز، نزدیکان مسعود خبر کشته شدن وی را تایید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 سال پس از ترور شیر دره پنجشیر

20 سال پس از ترور شیر دره پنجشیر