مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 04:502021-09-09اقتصادي

کوچ پاییزه عشایر استان تهران آغاز شد


مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد: عشایر، این جامعه تولید کننده در آستانه شروع فصل سرما و پس از یکصد روز حضور در مراتع و مناطق کوهستانی؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فرشید ذبیحی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عشایر استان تهران همراه عشایر استان های قم، مرکزی و سمنان حدود یکصد روز از سال را در مناطق سردسیر شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند در شمال این استان مشغول با تولید محصولات لبنی و دامی سپری کردند.

وی افزود: کوچ پاییزه عشایر استان به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت و استقرار آنان در نیمه آبان ماه به طور کامل در مناطق گرمسیری استان پایان می یابد.

مدیر امور عشایر استان تهران اظهار داشت: یکهزار و 800 خانوار عشایری استان تهران به همراه 600 خانوار عشایر مهمان از استان های سمنان، قم و مرکزی اکنون به مناطق میان بند و قشلاقی جنوب استان در حال عزیمت هستند.

به گفته وی، امسال همچون سال گذشته بدلیل شیوع ویروس کرونا کوچ عشایر بصورت مکانیزه (ماشینی) انجام خواهد شد و فقط دام های عشایر بصورت پیاده کوچ می کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری به عشایر کوچنده در مناطق ییلاقی خدماتی نظیر آبرسانی سیار، توزیع سیلندر گاز، آرد و مرمت ایل راه های عشایری ارائه و هماهنگی های لازم نیز در بخش های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ پاییزه عشایر استان تهران آغاز شد

کوچ پاییزه عشایر استان تهران آغاز شد