مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-09پزشكي

لزوم توجه به مساله انتقال ویروس کرونا از طریق تماس جنسی و زایمان


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام بررسی نمونه های واژن و راست روده بیماران مبتلا به کووید-19 اعلام کردند که با توجه به وجود ویروس کووید-19 در واژن و راست روده زنان مبتلا به این بیماری، - پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام بررسی نمونه های واژن و راست روده بیماران مبتلا به کووید-19 اعلام کردند که با توجه به وجود ویروس کووید-19 در واژن و راست روده زنان مبتلا به این بیماری، باید مساله انتقال ویروس از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و  رشد و تکثیر عامل عفونی در میزبان، بدون ایجاد عفونت در واژن به ویژه در زمان زایمان، مورد توجه قرار گیرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شناسایی راه های انتقال این ویروس کووید-19 با توجه به شرایط همه گیری در جهان اهمیت دارد.

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام یک مطالعه، وجود این ویروس را در ترشحات مدفوع و واژن زنان مبتلا به کووید-19 بررسی کردند.

در این مطالعه که در بازه زمانی تیرماه تا آذرماه 1399 انجام شد، 80 زن بستری با میانگین سنی 53 سال، در دو بیمارستان در استان مازندران که بیماری ریوی کووید-19 در آن ها تایید شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند.

بررسی مولکولی همزمان نمونه سواب های به دست آمده از واژن و راست روده (رکتوم) این افراد، نشان دهنده شواهدی از ویروس در نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به مساله انتقال ویروس کرونا از طریق تماس جنسی و زایمان

لزوم توجه به مساله انتقال ویروس کرونا از طریق تماس جنسی و زایمان