مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-09فرهنگي

کتاب« نگاهی به تاریخ و فرهنگ نهاوند از باستان تا امروز» منتشر شد


کتاب« نگاهی به تاریخ و فرهنگ نهاوند از باستان تا امروز» با پژوهش و بررسی شمس الدین سیدان همراه با اضافات، توسط  انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.

- ، کتاب نگاهی به تاریخ و فرهنگ نهاوند از باستان تا امروز با پژوهش و بررسی شمس الدین سیدان همراه با اضافات، توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.

دربخشی از پیشگفتار این کتاب به قلم حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آمده است: کتاب پیش رو اثر محققانه جناب آقای شمس الدین سیدان است که در راستای انجام یکی از اهداف مهم انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یعنی شناساندن ایران و اهتمام به ایران شناسی، به شرح و بیان تفصیلی یکی از بلاد مهم سرزمین مان ایران یعنی منطقه و شهر نهاوند پرداخته است.

سیدان در این اثر نه تنها شناسنامه کاملی از جغرافیای نهاوند ارائه داده بلکه تاریخ آن را نیز از چند هزار سال پیش تا به امروز به ویژه در دوران پیش از اسلام و نیز به عنوان دروازه ورود اسلام به ایران در قرن اوّل هجری شرح داده است.

ارائه گزارشی از آداب و رسوم، شاخص ها و نمادهایی از زندگی اجتماعی نهاوندیان در 50 سال اخیر و نیز نهاوند به روایت جغرافی نگاران و جهانگردان از دیگر مباحث این تألیف ارجمند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب« نگاهی به تاریخ و فرهنگ نهاوند از باستان تا امروز» منتشر شد

کتاب« نگاهی به تاریخ و فرهنگ نهاوند از باستان تا امروز» منتشر شد