مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-09اقتصادي

اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه که قسمتی از آن در اختیار مالکان خصوصی است خبر داد.

- با اعلام نهایی شدن طرح بازسازی و احیا بافت تاریخی شهر کرمانشاه تا پایان سال جاری، اظهار کرد: با توجه به بررسی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در خصوص ساماندهی بافت فرسوده کرمانشاه، تنظیم ضوابط جدید در این محلات و مناطق احساس شد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در احیا و بازسازی بافت های تاریخی، افزود: در ضوابط جدید باید وضعیت معیشت، و سکونت مردم به شکلی ویژه در نظر گرفته شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: از یک هزار و 200 هکتاری که در شهر کرمانشاه جز بافت فرسوده به حساب می آید، در حدود 300 هکتار آن به عنوان بافت تاریخی محسوب می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا بناهایی هستند در این بافت تاریخی که مالکان شخصی دارند که برای آنها نیز بر اساس تصمیم وزارت میراث، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

اعظمی خاطرنشان کرد: طرح احیای بافت فرسوده در شهرستان های سنقر و کلیایی و سرپل ذهاب به مرحله نهایی رسیده است که ضوابط جدید حفظ، نگهداری و احیای این حریم نیز به زودی تعیین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه

اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه