مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-09بين الملل

رویکرد جدید اتحادیه اروپا برای بحران یمن؛ «منصور هادی» برکنار می شود؟


همزمان با احتمال برگزاری نشست قریب الوقوع شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران یمن، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا از رویکردی جدید سخن به میان آورده که در آن به تجدیدنظر در مشروعیت رییس دولت مستعفی اشاره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دوش بکشد.

از جمله مهم ترین نکاتی که در این گزارش به آن اشاره شده، لغو قطعنامه 2216 سازمان ملل متحد است که عبد ربه منصور هادی رییس دولت مستعفی یمن را به عنوان رییس جمهور مشروع این کشور به رسمیت می شناسد.

از سوی دیگر، در این گزارش به تشکیل مجدد یک هیأت مذاکره وابسته به هادی اشاره شده که باید حقایق کشور یمن را در نظر بگیرد و شامل تمام گروه ها از جمله طارق صالح رییس دفتر سیاسی گروه موسوم به المقاومه الوطنیه الیمنیه ، شورای انتقالی جنوب، حزب المؤتمر ، حزب اخوانی الاصلاح و همچنین شیوخ قبایل و زنان باشد.

در گزارش یادشده پیش بینی شده است که نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن به منظور نهایی کردن قالب هیأت مذکور وارد گفت و گوهایی بلند می شود و همزمان در تلاش خواهد بود تا قطعنامه ای از شورای امنیت به عنوان جایگزین قطعنامه 2216 استخراج کند.

مطابق با این گزارش، قطعنامه 2216 روند دست یابی به صلح در کشور یمن را به علت حضور انصارالله به عنوان یکی از طرف های مذاکره را با مشکل مواجه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد جدید اتحادیه اروپا برای بحران یمن؛ «منصور هادی» برکنار می شود؟

رویکرد جدید اتحادیه اروپا برای بحران یمن؛ «منصور هادی» برکنار می شود؟