مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 11:352021-09-09اقتصادي

چوب حراج به منابع ارزی با سیاست دلار 4200؛ دولت سیزدهم باید ارز را تک نرخی کند


کنترل و اداره کردن مسیر توزیع کالا های مشمول ارز 4200 بسیار سخت و غیرممکن است.

ارائه یارانه ارزی در سر زنجیره و به واردکننده کار بسیار اشتباهی است و دولت سیزدهم باید ارز را تک نرخی کند و قشر کم درآمد و ضعیف جامعه بتوانند از یارانه ی بهتری برخوردار شوند.

- غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: از رییس جمهوری تقاضا داریم برای درمان بیماری های اقتصاد، ارز با نرخ ترجیحی را تعیین تکلیف کرده که جز فساد و رانت در کشور ثمره ای نداشته است.

پیش تر نیز این نماینده مجلس در گفتگو با تابناک اقتصادی در مورد اثرگذاری این طرح گفت: با وجود این که ارز ترجیحی به کالا های اساسی تعلق گرفت؛ اما آمار های اقتصادی به خوبی نشان دهنده این موضوع هستند که ثبات قیمت در بازار اتفاق نیفتاده بلکه این طرح موجب شکل گیری رانت و فساد کلان شده است و عملا بخش بزرگی از اندوخته ارزی کشور به هدر رفته است.

در کنار این موضوع، تولید نیز به دلیل واردات کالا با ارز ترجیحی برای کنترل بازار، ضربه بسیار بدی خورد و عملا تولیدکنندگان کالا های مشمول ارز 4200 تومانی، توانایی رقابت با واردکنندگان را نداشتند و این ارز به تولید کشور نیز رحم نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب حراج به منابع ارزی با سیاست دلار 4200؛ دولت سیزدهم باید ارز را تک نرخی کند

چوب حراج به منابع ارزی با سیاست دلار 4200؛ دولت سیزدهم باید ارز را تک نرخی کند