مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-10بين الملل

«رحمان» از جامعه جهانی خواست نسبت به مشکلات افغانستان بی تفاوت نباشند


رییس جمهور تاجیکستان دوباره موضع کشورش در قبال تحولات افغانستان را بیان و خواستار اتخاذ فوری اقدامات جامعه جهانی برای حل مشکلات این کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در سخنانی بار دیگر بر اهمیت حل بحران افغانستان تاکید کرد.

وی گفت: من دیدگاه خود را در مورد وضعیت در کشور همسایه و دوست – جمهوری اسلامی افغانستان در 22 ژوییه امسال به تفصیل بیان کردم.

مشاهدات و تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که در یک ماه گذشته، متاسفانه وضعیت در این کشور حتی پیچیده تر و غم انگیزتر و باعث نگرانی جدی کشورهای منطقه و جهان شده است.

رحمان افزود: مردم این کشور که بیش از 40 سال در وضعیت جنگ و بی ثباتی زندگی می کند، اخیرا با مشکلات جدی تری در زمینه امنیت و حفاظت اجتماعی مواجه شده است.

در این راستا، می خواهم بار دیگر به شما یادآوری کنم که مردم افغانستان با تاریخ، تمدن و فرهنگ هزار ساله اش مقصر چنین وضعیت غم انگیزی نیست.

وی گفت: بی ثباتی و فاجعه ای که مردم این کشور باستانی را تحت تاثیر قرار داده، نتیجه دخالت کشورهای خارجی، یعنی اقدامات طرف های علاقه مند در منطقه و جهان است که امروز نیز ادامه دارد.

رحمان تصریح کرد: بنابراین، من بارها موضع تاجیکستان در رابطه با افغانستان را بیان کرده ام که مبتنی بر برقرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رحمان» از جامعه جهانی خواست نسبت به مشکلات افغانستان بی تفاوت نباشند

«رحمان» از جامعه جهانی خواست نسبت به مشکلات افغانستان بی تفاوت نباشند