مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-10سياسي

آیا فاصله بین دوزهای واکسن کرونا در آینده تغییر می کند؟


امیر پروسنان - ایرنا - مدت زمان فاصله بین دو دوز واکسن کرونا در واقع بهترین زمان در نظر گرفته شده است، اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این فاصله در آینده نیز به همین صورت ثابت خواهد بود یا امکان تغییر در این فاصله های زمانی بین دوز های واکسن وجود دارد.

فاصله های زمانی بین دوز های واکسن کرونا در مورد واکسن های رایج در ایران مانند سینوفارم یا اسپوتنیک وی یا برکت، 4 هفته یا یک ماه است.

همچنین فاصله زمانی برای تزریق واکسن آسترازنکا بین 8 تا 12 هفته یا 2 تا 3 ماه است.

با این حال گفته می شود که اگر بین یک تا دو هفته تاخیر در این فاصله های زمانی رخ بدهد، از نظر ایمنی یا اثربخشی برای شخص تزریق کننده واکسن، مشکلی ایجاد نمی شود.

چگونگی تعیین زمان و میزان دوز واکسننکته قابل تامل درباره بیماری کووید 19 و واکسن های کرونا این است که هنوز به یک سالگی ساخت واکسن در جهان نرسیدیم و این بیماری همچنان یک بیماری نوپدید محسوب می شود که دانسته های ما در برابر نادانسته ها شاید اندک باشد؛ بنابراین گذشت زمان می تواند مسائل بسیاری را درباره این بیماری و حتی واکسن ها و فاصله های زمانی بین دوز های آن مشخص کند.

هادی کریم زاده، متخصص ویروس شناسی پزشکی از آلمان در این رابطه گفت: مطالعات واکسن به طور معمول سال ها طول می کشد و زمان های تزریق و میزان دوز های واک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا فاصله بین دوزهای واکسن کرونا در آینده تغییر می کند؟

آیا فاصله بین دوزهای واکسن کرونا در آینده تغییر می کند؟