مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 11:352021-09-10بين الملل

ترکی الفیصل: آمریکا به متحدان منطقه درقبال تعهداتش تضمین دهد


رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی ضمن مخالفت با خروج سامانه موشکی پاتریوت آمریکا از کشورش از واشنگتن خواست درخصوص تعهداتش به متحدان منطقه تضمین دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکی الفیصل رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی چیست؟ الفیصل پاسخ مدعی شد: معتقدم که باید درخصوص تعهد آمریکا تضمینی مجدد دریافت کنیم.

برای مثال در برهه ای که عربستان سعودی قربانی حملات موشکی و پهپادی نه فقط از سوی یمن، بلکه از سوی ایران است، موشک های پاتریوت را از عربستان سعودی خارج نکند .

او در ادامه گفت خارج کردن این موشک ها نشان گر نیت اعلام شده از سوی آمریکا درخصوص کمک به عربستان سعودی در دفاع از خود علیه دشمنان خارجی نخواهد بود.

الفیصل در ادامه ابراز امیدواری کرد که آمریکا درخصوص تعهداتی که در قبال عربستان سعودی دارد تضمین داده و برای کمک به این کشور هر چیزی که لازم است مستقر کند .

وی متذکر شد، سعودی ها ترجیح می دهند از سوی آمریکایی ها کمک دریافت کنند اما پشتیبانی های دیگری را نیز دنبال کرده تا بتواند دفاع هوایی خود را در برابر آنچه حملات یمن و ایران خواند، تقویت کند.

این مقام سابق سعودی گفت، به ویژه با توجه خروج بی نظم و سراسیمه آمریکایی ها از افغانستان و بحران کنونی در کابل، آمریکا باید به طور جدی نشان دادن حمایت خود از کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکی الفیصل: آمریکا به متحدان منطقه درقبال تعهداتش تضمین دهد

ترکی الفیصل: آمریکا به متحدان منطقه درقبال تعهداتش تضمین دهد