مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 14:352021-09-10اقتصادي

کاهش 100 هکتاری کشت خیار در چادگان


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: سطح زیر کشت خیار در سال زراعی جدید 350 هکتار است که نسبت به سال زراعی گذشته صد هکتار کاهش داشته است.

- بختیار حاجتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت:خشک سالی سال زراعی جدید، قیمت پایین خیار در سال گذشته و ضرر کشاورزان صیفی کار و بالا رفتن قیمت اجاره و نهاده های کشاورزی از جمله دلایل کاهش سطح زیر کشت خیار در شهرستان چادگان است.

رییس جهاد کشاورزی چادگان گفت: برداشت خیار از هر هکتار 40 تن است که امسال بیش از 14 هزار تن انواع خیار از ارقام امپراتور، سهیل، پی اس و نفر در سطح شهرستان برداشت شد.

وی عنوان کرد: صیفی جات شهرستان چادگان به علت مرغوبیت محصول به سراسر کشور و کشورعراق صادر می شود.

حاجتی گفت: قیمت این محصول از کیلویی هشت هزار تومان در اوایل برداشت شروع شد و الان به قیمت پنج هزار تومان خیار ساده و 12 هزارتومان خیار شوری رسیده است.

رییس جهاد کشاورزی چادگان بیان داشت: این سطح کشت حدود 2 هزار نفر اشتغال زایی در چهار ماه از سال را دارد و حدود 600 خانوار به طور مستقیم درگیر این کار می باشند.

وی بیان داشت: با ورود عشایر به شهرستان چادگان دو نوع کشت خیار در این شهرستان صورت می گیرد یکی به صورت تونلی یا پلاستیکی و یکی هم کشت خیار در هوای آزاد که امسال به علت قیمت خوب خیار درآمد خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 100 هکتاری کشت خیار در چادگان

کاهش 100 هکتاری کشت خیار در چادگان