مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 19:102021-09-10اقتصادي

دستور ویژه رییس جمهور برای شکل گیری ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی


بنا بر دستور ویژه رییس جمهور ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی شکل می گیرد.

- ، حمید ملانوری جمعه شب در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بخش های کشاورزی، معدن، گردشگری و مرز از فرصت های اقتصادی استان هستند.

وی با اشاره به ظرفیت های محصولات استراتژیک استان بیان داشت: 7 هزار تن عناب، 22 هزار تن زرشک و 67 تن زعفران در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده محصولات استان بسیار ناچیز است، عنوان کرد: باید در زمینه فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی این استان گام برداریم.

ملانوری معادن را از محورهای توسعه استان دانست و بیان داشت: 48 نوع کانی معدنی در این استان وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای تحول اقتصادی و اشتغال استان بهره برد.

وی با بیان اینکه استان در حوزه گردشگری 4 اثر ثبت جهانی و 940 اثر ثبت ملی دارد، عنوان کرد: 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم که 4 گذرگاه مرزی وجود دارد و به دلیل مخالفت های دولت قبلی افغانستان تنها مرز ماهیرود فعال بوده است.

فعال شدن سه بازارچه مرزی خراسان جنوبی تا سه هفته آینده استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با حمایت های دولت و تلاش مسئولان سه بازارچه گلورده، یزدان و دوکوهانه تا سه هفته آینده فعال خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور ویژه رییس جمهور برای شکل گیری ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی

دستور ویژه رییس جمهور برای شکل گیری ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی