مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-10اجتماعي

900 سال تاریخ، 15 پله زیر زمین


اسم شهر زیرزمینی که به میان می آید، خیلی ها ناخودآگاه به یاد آدم کوچولوها و دخمه هایی مخوف زیر زمین می افتند و بعضی هم اصلا تصوری از چنین ساختاری ندارند، - اما شهرهای زیرزمینی نه تنها وجود دارند، بلکه ساختارهای مهندسی پیچیده و فوق العاده ای هستند که در نقاط مختلف ایران و جهان یافت شده و می شوند.

تفرش یکی از شهرستان هایی است که چندی چنین شهری را در دل خود یافته است، میراثی پر راز و رمز از گذشتگان که چندی است کشف شده و بی نهایت شگفت انگیز و فوق العاده جذاب است و قطعا می تواند سالانه هزاران هزار گردشگر و علاقمند تاریخ را به دل خود بکشد.

این شهر که در تفرش کشف و کاوش شده است، هنوز نام مشخصی برای خود ندارد، اما به شهر زیرزمینی تفرش شهره شده و قطعا اگر به درستی معرفی شود، می تواند شهرتی جهانی برای خود دست و پا کند.

در منطقه ترخوران تفرش و قنات دیاوار، یک کوچه خاص وجود دارد، کوچه ای با یک المان بزرگ از پیه سوز در ابتدایش، 5 یا 6 قدم پس از ورود به کوچه در سمت راست به یک نرده آبی رنگ برمی خورید که با یک پله شما را به سمت دری قهوه ای نه چندان قدیمی با طرح چوب راهنمایی می کند که به صورت کشویی به سمت بالا باز می شود.

در که باز می شود در بدو ورود به تاریخی هزارساله قرار می گیرید، باید حدود 15 پله را به شکل خمیده پایین بروید، کناره های دیوار، سراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

900 سال تاریخ، 15 پله زیر زمین

900 سال تاریخ، 15 پله زیر زمین