مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 03:552021-09-11اقتصادي

برداشت گندم در ایستگاه پایانی استان فارس


پرونده برداشت محصول گندم سال زراعی جاری شهرستان خرم بید در حالی بسته شد که چالش های زیادی پیش پای کشاورزان برای تولید هر کیلو گرم از این محصول استراتژیک و راهبردی وجود داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم بید،برداشت خوشه های طلایی گندم در استان فارس هر ساله به طور معمول از اواسط فروردین ماه در مناطق گرمسیر جنوب فارس آغاز و در اواسط شهریور ماه در شمال فارس پایان می پذیرد.

این در حالی است که در سال جاری تحت تاثیر شرایط کاهش بارش، خشکسالی و خشکی هوا کار برداشت از 389 هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و دیم این محصول استراتژیک از اول فروردین در زمانی که ارتفاعات شمال فارس پوشیده از برف می باشد در شهرستان های جنوبی (لامرد)  آغاز و در اوایل شهریور ماه در شمال فارس (خرم بید)  پایان می پذیرد.

آرش خسروانی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: خرم بید یکی از شهرستان های کوهستانی و سردسیر شمال فارس با ارتفاع 2800 متر از سطح دریا می باشد که هر ساله حدود 6 هزار هکتار از اراضی آن در مهرماه زیر سطح کشت گندم قرار می گیرد و پس از یک دوره خواب عمیق زمستانه در شهریور ماه سال بعد عملیات برداشت از این مزارع انجام می پذیرد.

مدیرجهادکشاورزی خرم بید افزود: طول دوره طولانی داشت در این زراعت و شرایط سردسیری منطقه که منجر به یک دوره خواب عمیق زمستانه گندم می گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گندم در ایستگاه پایانی استان فارس

برداشت گندم در ایستگاه پایانی استان فارس