مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 04:102021-09-11بين الملل

اعدام بردار امرالله صالح در پنجشیر به دست طالبان


خبرگزاری رویترز جمعه شب گزارش داد که برادر امرالله صالح، معاون اول رییس جمهوری پیشین افغانستان و رییس سابق اداره امنیت ملی این کشور به دست نیروهای طالبان در پنجشیر اعدام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یوروینوز، رویترز این خبر را که هنوز از سوی منابع دیگر مورد تایید قرار نگرفته با استناد به اطلاعاتی که برادرزاده امرالله صالح در اختیار این خبرگزاری گذاشته منتشر کرده است.

در صورت تایید نهایی خبر یاد شده این احتمال مطرح می شود که برادر معاون اول رییس جمهوری سابق افغانستان از پیش به همراه امرالله صالح به جمع نیروهای مقاومت در پنجشیر ملحق شده بود.

خبر کشته شدن روح الله عزیزی (صالح)، برادر امرالله صالح چند روز پس از تسلط طالبان بر مرکز ولایت پنجشیر، آخرین بخش از خاک افغانستان که هنوز به طور کامل تحت کنترل شبه نظامیان اسلامگرا قرار نگرفته، منتشر می شود.

امرالله صالح که خبرهای تایید نشده ای در باره احتمال فرار او به تاجیکستان منتشر شده است در زمان مسئولیت در دولت اشرف غنی مواضع بسیار تندی علیه طالبان اتخاذ می کرد و پس از تسلط این گروه شبه نظامی بر کابل به جبهه مقاومت ملی تحت رهبری احمد مسعود در دره پنجشیر پیوست.

برخی خبرنگاران افغان و فعالان حوزه خبر و رسانه در این کشور نیز با انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی کشته شدن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعدام بردار امرالله صالح در پنجشیر به دست طالبان

اعدام بردار امرالله صالح در پنجشیر به دست طالبان