مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:502021-09-11پزشكي

هم پوشانی خطرناک قارچ سیاه و کرونا به دلیل تضعیف سیستم ایمنی


بیماری که از حدود یک ماه پیش بر سر زبان ها افتاد و هم پوشانی اش با کرونا به واسطه نقص سیستم ایمنی شدت گرفت تا جایی که می تواند به مرگ نیز منجر شود.

- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره در گفتگو با فارس اظهار داشت: بیماری قارچ سیاه که هفته گذشته تقریبا 12 نفر را در استان فارس درگیر کرد، بیشتر افرادی را درگیر می کند که دچار نقص سیستم ایمنی هستند و از آنجا که مبتلایان به کرونا، کورتن دریافت می کنند و این دارو سیستم ایمنی را تضعیف می کند، لذا مبتلایان به کرونا بیشتر در معرض خطر ابتلا به قارچ سیاه هستند.

  عبدالرسول همتی ادامه داد: قارچ سیاه به طور طبیعی در محیط رشد می کند و به تنهایی شاید چندان مشکل ساز نباشد، اما در افراد مبتلا به کرونا با هدف قرار دادن سیستم ایمنی و درگیر کردن سینوس ها می توانند به مرگ هم منجر شوند.

  امکان شیوع پیک ششم در پاییز  وی ضمن درخواست از مردم به جهت رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات نسبت به رسیدن پیک ششم نیز هشدار داد و افزود: پیک پنجم کرونا که یکی از سخت ترین پیک ها بود این روزها روند نزولی خود را طی می کند و متوسط فوتی های ناشی از آن روزانه حدود 22 تا 23 نفر است، اما باید هشیار باشیم که با ورود به فصل پاییز، آغاز سرما و شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا، ممکن است پیک ششم نیز از راه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم پوشانی خطرناک قارچ سیاه و کرونا به دلیل تضعیف سیستم ایمنی

هم پوشانی خطرناک قارچ سیاه و کرونا به دلیل تضعیف سیستم ایمنی