مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:502021-09-11اقتصادي

درب و پنجره های سیستان به روی طبیعت لاک و مهر شد/قصه تکراری تابستان های سیستان+فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زابل، منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و همه ساله با بادهای موسمی 120 روزه که به سبب خشکسالی به 160 تا 180 روز در سال افزایش پیدا کرده با مشکلات متعدد رو به رو است.

برخی روزها شدت گردوغبار به 20 برابر حد استاندارد می رسد و این روزها شتاب بیشتری گرفته و بی رحمانه بر خانه و زندگی مردم منطقه می تازد به طوریکه در برخی از روستاها، خانه های مردم در محاصره ماسه بادی ها قرار دارد.

در روستاهای سیستان به ویژه منطقه محمد شاکرم کمتر خانه ای است که ماسه بادی ها به داخل خانه هجوم نبرده باشند و یا پشت دربها کمین نکرده باشند.

با یک نگاه سطحی میتوان خانه های محاصرشده در چنبره طوفان و گرد و خاک ها را دید، به گفته مردم سیستان چشم و دهان و ریه های مردم هم از این بلای طبیعی در امان نیستند.

  100 روستای منطقه سیستان در معرض طوفان و شن های روان قرار دارد مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رییس ستاد بحران کشور اوایل تیرماه جاری از تمامی کانون های بحران در سیستان بازدید کرده و مقرر شده اقدامات لازم برای مقابله با طوفان های شن و پیگیری حق آبه انجام شود، گفت: در منطقه سیستان چهار کانون بحران شامل شیله، برنگک، نیاتک و صابوری وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درب و پنجره های سیستان به روی طبیعت لاک و مهر شد/قصه تکراری تابستان های سیستان+فیلم

درب و پنجره های سیستان به روی طبیعت لاک و مهر شد/قصه تکراری تابستان های سیستان+فیلم