مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-11پزشكي

واکسیناسیون کووید-19؛ بهبود سلامت روان


گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند، افراد واکسینه شده در مقابل بیماری کووید- 19 استرس کمتری را تجربه کرده اند که در بهبود سلامت روانی آنان موثر بوده است.

- ایسنا/خراسان رضوی گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند، افراد واکسینه شده در مقابل بیماری کووید- 19 استرس کمتری را تجربه کرده اند که در بهبود سلامت روانی آنان موثر بوده است.

به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان ایالات متحده برای ردیابی تاثیر بیماری همه گیر بر سلامت روانی بررسی طولانی مدت Understanding America Study را انجام دادند؛ بخش اول این طرح شامل ارسال بیش از 8000 نظرسنجی با سوالات مرتبط با نحوه تاثیر بیماری همه گیر بر سلامت روانی بود.

داده های حاصل از نظرسنجی ها نشان داد، اکثر افراد مورد بررسی در نتیجه همه گیری اضطراب و افسردگی را تا حدودی تجربه کرده اند.

در این بررسی هر دو هفته یک بار نظرسنجی هایی برای افراد مشابه ارسال شد تا در ادامه بیماری همه گیر تغییرات سلامت روان مورد سنجش قرار گیرد.

در آخرین نظرسنجی از شرکت کنندگان درباره تاثیرات واکسن بر سلامت روان سوال شد.

نتایج بررسی نشان داد که افراد پس از واکسیناسیون با کاهش 15 درصدی احتمال احساس افسردگی و کاهش 4درصدی در احساس افسردگی خفیف مواجه شدند، همچنین تخمین زدند که بر اساس داده های آنان، به احتمال ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون کووید-19؛ بهبود سلامت روان

واکسیناسیون کووید-19؛ بهبود سلامت روان