مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-11اقتصادي

کوچ پاییزی عشایر اصفهان آغاز شد/واکسیناسیون 10 هزار نفر از عشایر


مدیرکل امور عشایر استان اصفهان از آغاز کوچ پاییزه عشایر از مناطق سردسیر استان به نواحی گرمسیر قشلاقی خبر داد.

- اظهار داشت: برغم اینکه برخی از عشایر مناطق سردسیر استان از جمله فریدونشهر در حال حرکت به سمت مناطق قشلاقی خوزستان و لرستان هستند اما موسم کوچ در اصل از ابتدای پاییز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت علوفه در مناطق قشلاق نیز خیلی مناسب نیست و بارندگی های امسال خیلی کم بوده است این مناطق درگیر خشکسالی شدید است درحالیکه بارندگی و مراتع نقش اساسی در زندگی عشایر دارد و زندگی 90 درصد آنها به دامداری وابسته است و از این رو وضعیت آب و مرتع مانند مناطق ییلاقی استان ما در قشلاق فارس، بوشهر و خوزستان نیز خوب نیست.

خشکسالی به هر خانوار عشایری تا 20 میلیون تومان خسارت زد مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه کمبود علوفه عشایر را دچار خسارت کرده است، خاطرنشان کرد: سال جاری شاید حدود 35 تا 40 درصد علوفه در مناطق عشایری استان کاهش یافته است و عشایر در این شرایط مجبور به فروش دام های خود می شوند که طبق برآورد کارشناسان ما خشکسالی امسال حداقل به هر خانواده عشایری بین 10 تا 20 میلیون تومان خسارت زد.

اسفندیاری از پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی به عشایر خسارت دیده خبر داد و ابراز داشت: تلاش می کنیم خدماتی که عشایر نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ پاییزی عشایر اصفهان آغاز شد/واکسیناسیون 10 هزار نفر از عشایر

کوچ پاییزی عشایر اصفهان آغاز شد/واکسیناسیون 10 هزار نفر از عشایر